Modeling není o kráse, ale o zajímavosti či výjimečnosti typu.


Vogue

Časopis VOGUE ovlivňuje americkou společnost více než sto let. Se záměrem odrážet život moderní ženy, prošel časopis mnoha  změnami a zároveň tvořil základ pro trh s ženskými časopisy vůbec.

Původně byl založen v roce 1892 Arthurem Bladwinem Turnurem. Jeho základní vize byla vytvořit společenský týdenník zaměřený na New Yorskou smetánku. Turnureho zaměstanci pocházeli z řad prominentů bez ne příliš velkého literárního talentu. Jeho vůbec první šéfredaktorkou se stala Josephine Redding, která se o módu až tak nestarala o to více např. o práva zvířat! Móda skutečně nebyla hlavním zaměřením obsahu VOGUE, články časopisu /krátké příběhy, ilustrace, poezie.../ měly snobský nádech, věnovaly daleko větší pozornost tradicím high society a móda byla zmíněna pouze okrajově a to pouze v souvislosti – co je vhodné nosit na danou příležitost apod.. Vzhledem k tomu, že reklamních inzerátů rapidně ubývalo, začaly tržby klesat, ale to se brzy změnilo a to v roce 1909, kdy týdenník zakoupil právě Condé Nast.

Conde Nast absolvuje na Georgetownu, kde se též setkává se svým pozdějším přítelem Robertem Collierem. Po smrti svého otce Collier dědí vydavatelství Collier´s Weekly, kde záhy zaměstna též Condeho Nast jako reklamního manažera. Nast není příliš kreativní, zato reklamní a prodejní génius. Po krátké době se zvedá nejen náklad Collier´s Weekly, ale i jeho vlastní roční příjem. Po odchodu od Collier´s Weekly se Nast zcela zaměřil na své vlastní podnikání a tvorbu své vlastní společnosti. Nast naprosto radikálně přetvořil reklamní základnu časopisu Vogue, přidává více barev na titulní stránky, více místa pro inzerenty, více obrázků s oblečením a módou, mnohem více společenských článků. Na práci se též podílejí významní ilustrátoři a fotografové, kteří zároveň odrážejí umělecké hnutí dekády dvacátého století. Módní předlohy Vogue byly natolik úspěšné, že dávali všem čtenářům jedinečnou možnost dokonce vyjádřit své vlastní módní kousky.

Conde Nast měl neustálou potřebu svou firmu i nadále rozšiřovat. Publikace Conde Nast zahrnují dnes mimo jiné i časipisy jako Glamour, Allure, W, Self, GQ, Details, Elegant Bride, House and Garden, Domino, Lucky, Golf Digest, The New Yorker a to je pouze krátký výčet.
Časopis Vogue se dnes vydává v devíti zemích světa, v Austrálii, Brazílii, Německu, Itálii, Mexiku a Španělsku.

Conde Nast zemřel v roce 1942. Časopis Time uvedl, že “ pro jednu generaci to byl člověk, on něhož milióny amerických žen, ať přímo či nepřímo, získaly nejvíce potřebných nápadů a inspirací.” Ovšem Conde Nast Corporation žije dodnes.
 
V roce 1988 usedá do šéfredaktorského křesla časopisu Vogue Anna Wintour. Anna rozšiřuje roli časopisu o charitativní akce v oblasti výzkumu AIDS a zároveň podporuje začínající americké módní návrháře. V rámci Vogue podporuje Anna take zpravodajství o kulturních a politických problémech, které se odrážejí v běžném životé každé moderní pracující ženy. V roce 2001 začíná Anna Wintour též vydávat Teen Vogue a v roce 2005 Men´s Vogue. V současné době vzrostl náklad výtisků na 1,3 miliónů. Vogue si získal pověst neujznávanějšího módního časopisu na světě ve spolupráci s těmi nejlepšími umělci z módní branže vůbec.
Vydavatelství Vogue lze velmi dobře též považovat také za historické dějiny ženských ideálů a módy od roku 1982.

 


Anketa

Kupujete si magazín VOGUE???

Ano, vždy.
(45)
34%

Ano, jen někdy.
(30)
23%

Ne, nikdy.
(57)
43%

Celkový počet hlasů: 132